tisdag 28 februari 2012

Lapptäcken till tusan.



Jag håller på att bunkra upp med lapptäcken till försäljning. En fördel är att det är väldigt roligt att göra dom. Planeringen är förstås roligast när man får sitta där bland sina tyger och fundera vilka kombinationer som skulle bli fint.

Nu är jag klar med 4 st, men det ena har jag nu bestämt mig för att ge som namngivnings/dopgåva. Förhoppningsvis ska jag bli klart med ett ännu ikväll också utan att ta kol på min rygg.



Vilken överraskning, det är ju MUMIN! Lapptäcket i gult och orange ter sig inte till 100% på bild. Säkert för att det är snarlika nyanser. Andra tyger jag vet i detta lapptäcke är Tampellas gula blommor och Ikea -70tal med månarna.



Nästa icke-överraskning är lapptäcke med Dunderklumpen. Här har jag blandat upp med lite bruna och solgula nyanser. Det röda tode vara antingen Ikea eller Finlayson. Berätta gärna om ni vet.


Mera Dunderklumpen hittar ni i detta täcke. Mina favoriter är det gröna tyget med äppel. Tyvärr har jag bara en liten snutt kvar. Så om nån som läser detta har något i sina gömmor är jag intresserad av att köpa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar