onsdag 15 februari 2012

Lapptäcke med danska elefanter.


Som jag nämnt, var jag en sväng till Finland. Förutom att träffa mina fina vänner var vi på lite loppisrundor. Till min förtvivlan (ja, jag överdriver inte.) får jag konstatera att även priserna i Finland gått upp då Retron blivit poppis. Jag hittade ett par riktigt fina gardiner från -70talet och tänkte; Här har jag ett fynd! Men ack nej. Prislappen visade 35 euro. Jag funderade att det kanske var ett missförstånd så jag frågade artigt av kassörskan om det var en siffermärkning eller om det verkligen var 35 euro. Och visst var det summan pengar, hon kunde tänka sig gå ner till 30 euro, för det här är faktiskt Retro. Gardinerna blev kvar.


Nå, jag tröstar mig med att jag hade en himla tur gången före det. Då hittade jag i min hemstad det eftertraktade Danska elefanttyget. 2 x 1.5 meter för 2 euro. Sådant blir man glad av i dessa tider, när man inte nödvändigtvis gör så mycket fynd som tidigare.



Elefanttyget finns i mitt nya lapptäcke som jag inte riktigt bestämt mig för om jag ska sätta till salu eller ge bort i namn (dop)-gåva. Jag tror det lutar mot det senast nämnda, då jag inte riktigt blev nöjd med sömmarna i kanten. Vad jag menar är alltså, att om jag säljer något vill jag gärna det är perfekt.

Mera om tygfynden jag gjorde i Åbo, kommer i ett senare inlägg. Och sedan är det lite annat skoj på gång också som jag får upplysa er om lite senare. Hemlighetsfullt.


1 kommentar: