lördag 23 juni 2012

Keps till liten.


Efter att jag satt upp lite bilder på kepsar jag sytt i lite facebookgrupper och här på bloggen, har jag fått en del beställningar på dessa. Detta är ett litet exemplar till en liten en som hade det bråttom till världen och ville ut i förtid. Jag är så van vid att sy till Ronja nu som blir två år, så när jag syr såhär små saker funderar jag om bebisar verkligen kan vara så små!



Mönstret har jag ritat själv till kepsen. Det är en hel del jobb med massa små delar. Genom att springa mellan symaskinen och strykjärnet blir det en hel del tid som går. Tajmade sist tiden som gick åt att sy en keps. Lite på 2,5 timmar från och med att jag började klippa till delarna. Men fina blir dom, och välanvända. Så det är värt besväret. :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar