söndag 11 november 2012

Anna-Lena Emdén



Kanske sisodär ett år sen budade jag hem ett vackert fullstort påslakan i grönt med gula blomster. Det var kärlek vid första ögonkastet och när jag fick hem det var det ännu finare i verkligheten. Juvelerna man får hem sätter man inte saxen i trots att man skulle få ut väldigt många fina plagg, så denna väntar snällt på att Ronja skall bli större.

Av en händelse råkade jag se ett till påslakan i en annan färgställning i en grupp på facebook. Spekulationerna pågick att designern kunde vara Anna-Lena Emdén som är en av mina personliga favoriter. Rätt som det var tog tyg-gurun Lina reda på saken och det visade sig vara mycket riktigt. Vilken lycka! Såhär efteråt kan jag ju fundera hur jag inte tidigare reflekterat över saken. Med facit i hand kan man se likheter i framförallt frukterna och blommorna i Anna-Lena Emdéns övriga produktion.


Mera frukter och bär av Emdén.


 Barntyger av Emdén jag har hemma, så fina att man knappt vågar klippa i dom!

2 kommentarer:

  1. Oj vad du har många härliga tyger! Blir riktigt avis :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Dom är jättefina, men svårt när man inte törs klippa i dom. :)

      Radera