tisdag 14 maj 2013

Kepsdags i våren.


Jag har en liten bit kvar av Anna-Lena Emdéns fina "På Zoo"-tyg efter mina börsprojekt. Stycket som har tjänat som gardin har jag sprättat upp upptill för att kunna ta till vara allt tyg. Efter det sydde jag sömmar över blekränder och uppsprättningar. Därefter klippte jag till en vår-keps till storasyster och sömmarna ser bara bra och dekorativa ut. Äntligen något riktigt fint till min egen tös i mitt favorittyg.



När jag en gång kommit igång och fick sådan fin respons på kepsen på sidan Retroskaparna på facebook sydde jag några till som blev sålda i ett huj. Nu har jag klippt till några till, men sytiden är knapp med liten gullunge i huset. Möjligen får dom ligga och vänta till nästa vår, det stressar vi inte över nu i bebisbubblan. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar