söndag 27 maj 2012

Klä en låda.





För en tid sedan fick jag hem ett underbart påslakan. Eftersom det var lite tvättluddigt och småblekt men ändå så fint att man absolut inte vill kassera det, fick jag en liten tankeställare vad jag skulle sy av det. Först tänkte jag sy en tunika till mig själv men eftersom mönstret är så stort slopade jag idén. (eller sätter den på hyllan iallafall)

För ännu mer längesen fick jag två tråkiga SVARTA förvaringslådor (passar ej hem med vit katt) från ellos på köpet vid en beställning. Jag har rollat dom tusen gången och fått nog för längesen. En snilleblixt slog mig och jag kom på att jag skall klä lådorna i tyget. En låda är nu klar och imorgon ska jag göra den andra. Förutom tyget, vadderade jag med mellanlägg så att lådan är stabil men ändå lite mjuk. Dessutom upplevs det vita trycket klarare med ett vitt mellanlägg. Stort plus för att man kan sitta på den. (Något ingen var intresserad av när den var kvart med en massa vitt hår och ludd)

En bra tutorial på hur man lätt klär en låda hittar ni här (på finlandssvenska dessutom) ;)



1 kommentar:

  1. Jättebra tips! Jag tänker definitivt klä om lite lådor som blivit fula men fortfarande är användbara.

    SvaraRadera